Press "Enter" to skip to content

KPE cső és idomok szerelése

Aki öntözéstechnikával foglalkozik, annak számára nem titok, hogy a KPE cső, valamint az idomok szerelésénél nagyon fontos, hogy jó munkát végezzünk. Napjaink rohamosan fejlődő technológiájának köszönhetően ezeknek az eszközöknek az összeszerelése nem tartozik a nagyon bonyolult műveletek közé. Ettől függetlenül mindenképp érdemes tisztába tenni néhány dolgot, hogy biztosan kielégítő legyen a végeredmény.

Mit jelent a KPE rövidítés?

A KPE cső és a KPE cső idomok előtt található mozaikszó a felhasznált anyagra vonatkozik – ezek ugyanis a kemény polietilénből (egyfajta műanyag) készülnek. Ezeket a könnyen és gyorsan összeszerelhető elemeket számos helyen alkalmazzák, pl. épületgépészetben, víz- és gázvezetékek szerelésénél, és gyakran találkozhatunk vele mezőgazdasági öntözőberendezéseknél is. A KPE egy nagy sűrűségű és szakítószilárdságú anyag, amely nem korrodálódik, emiatt igen magas élettartammal rendelkezik.

A KPE cső idomok szerelése

Az idomokat leginkább kültéri felhasználásra gyártják, tekintve, hogy milyen anyagjellemzőkkel bírnak az elemek. Ennek ellenére napjainkban igen széleskörű felhasználási körrel rendelkeznek. Ezeket a KPE csöveket 100 méteres tekercsekben lehet megvásárolni, azonban a boltoknál lehetőség van kisebb méretet is igényelni. Miután nagyon változatos kötéstechnikával lehet velük dolgozni, ezért roppant kedvelt használati eszköznek bizonyul a mezőgazdaságban. Emellett nagyon egyszerűen lehet őket lebontani, valamint átépíteni is. Ráadásul korrózió- és vízkőálló.

A KPE idomok szerelésénél mindenképp szükségünk lesz természetesen egy célszerszámra, valamint KPE csövekre és PP idomokra. Vásárláskor az árak esetében azt kell figyelembe venni, hogy minél magasabb összegért lehet hozzájutni az adott elemekhez, annál rugalmasabbak és strapabíróbbak társaiknál. Vagyis arra tervezték őket, hogy a fokozottabb igénybevételeknek is hatékonyan ellenálljanak. A KPE jó minőségű gyorskötőinél példának okáért nem szükséges lecsavarni a hollandit, hanem elegendő csupán 1-1 menetszámot lazítani. Ezután a komplett idomba be kell tolni a csővéget, majd visszatekerni a hollandit a testen. A kevésbé modern megoldásoknál a hollandit teljesen le kell csavarni a testről, majd külön ráhúzni a gyűrűket, a hollandit és az idomot.